Als je het vroeger had over pennen bedrukken had je het niet alleen over iets wat iedereen deed, maar ook over een marketingstrategie die destijd enorm populair was. Door jouw klanten of potentiële klanten een bedrukte pen te geven, gaf je ze eigenlijk gewoon een cadeau dat er tegelijk voor zorgde dat je naamsbekendheid vergroot werd. Kunnen we bedrukte pennen vandaag de dag nog steeds als een effectieve marketingstrategie zien of kunnen we beter stellen dat deze methode redelijk achterhaald is? Ontdek het hier!
Online marketing
Als er anno 2022 iets is wat veel gebruikt wordt, is het wel online marketing. Bijna iedereen gaat ervan uit dat adverteren op het internet veel slimmer is dan adverteren in de fysieke wereld. Op het internet zijn er eindeloze mogelijkheden om de aandacht van je potentiële klant te trekken en te behouden. Zo zorg je er bijvoorbeeld door middel van pop-ups voor dat je potentiële klant ineens benieuwd is naar alles wat je hebt te bieden. Maar zijn dit eigenlijk wel de meest effectieve manieren om te adverteren of vinden steeds meer mensen dit wat irritant vinden?
Een beetje klaar met het internet
Doordat eigenlijk iedereen bijna 24/7 op zijn of haar telefoon zit en ook tijdens het verrichten van zijn of haar werkzaamheden online bezig is, merken we dat online advertenties, waaronder dus pop-ups, steeds minder zin hebben. Na een lange dag gewerkt te hebben en constant bezig te zijn geweest met alles wat er online gebeurt, wordt het steeds lekkerder om eens te ontspannen met een goed boek. We herkennen de afgelopen tijd dus ook een serieuze afname in het aantal weergaven, kliks en aankopen naar aanleiding van een getoonde pop-up. Maar hoe kun je dan het beste adverteren?
Ouderwets adverteren
Zoals je in de inleiding van dit blog hebt kunnen lezen, is en blijft het altijd een beetje de vraag of het adverteren op de ‘ouderwetse manier’ nu dan weer de beste manier is. We moeten stellen dat er online op het gebied van adverteren zoveel mogelijkheden liggen dat de ouderwetse manieren hier amper tegen op kunnen boksen. Toch zijn producten als bedrukte pennen van bedrijven als Promofit nog steeds erg effectief en raden we je dus ook zeker aan om dit te overwegen als je op zoek bent naar een nieuwe marketingstrategie.
Hét voordeel van een bedrukte pen
Het grote voordeel van het geven van een bedrukte pen met jouw bedrijfsnaam, logo of ander bedrijfselement? Met name dat de bedrukte pen iedere dag gebruikt wordt. Je geeft simpelweg een cadeau dat in eerste instantie niet heel erg speciaal lijkt, maar vervolgens waarschijnlijk iedere dag gebruikt wordt. Onbewust hecht je meer waarde aan het bedrijf in kwestie en dus kun en mag je gewoon zeggen dat jouw ‘ouderwetse’ marketingstrategie goed gewerkt heeft!