De oplossing vinden bij ICT-problemen

Wanneer er een ICT-probleem is binnen jouw bedrijf kan dit erg vervelend zijn. Je wilt dit dan ook zo snel mogelijk oplossen. In dit artikel leggen we uit hoe je het beste op zoek kunt gaan naar de oorzaak van het ICT-probleem. Voordat je heel dit artikel naloopt, is het slim om te checken of het probleem misschien al opgelost kan worden door de computer opnieuw op te starten. Wanneer dit niet het geval is, kan je de onderstaande vragen doornemen. 

Wanneer is het probleem ontstaan? 

Allereerst is het belangrijk om te weten wanneer het ICT-probleem is ontstaan. Is het sinds je de computer hebt opgestart? Of bijvoorbeeld nadat je iets gedownload hebt? Door te weten wanneer het probleem is ontstaan, kun je achterhalen of er veranderingen zijn geweest die invloed hebben gehad op het probleem. Het kan een oplossing zijn om de laatste wijzigingen terug te draaien. Het kan namelijk zijn dat alles het dan weer prima doet en in dat geval heb je de hulp van Asista nog niet perse nodig gehad. 

Probeer diverse browsers

ICT-problemen kunnen voorkomen worden door een goede browser te gebruiken. Er zitten tegenwoordig niet heel veel verschillen meer in de browsertypes die er zijn. Wel is Internet Explorer redelijk oud geworden en deze browser niet heel goed beveiligd. Hierdoor kan het zijn dat bepaalde websites niet heel goed meer werken op Internet Explorer. Microsoft Edge is eigenlijk de nieuwste versie van Internet Explorer. Andere browsers die regelmatig gebruikt worden zijn; Google Chrome, Safari en Mozilla Firefox. Kijk dus even of het probleem zich ook voordoet in een andere browser. 

Lees tip:  Een tweede kans voor uw kapotte stoel of bank

Hebben meerdere collega’s last van het probleem?

Wanneer alle bovenstaande dingen niet het geval zijn, kun je kijken naar of er meerdere collega’s zijn die last hebben van hetzelfde probleem. Vraag aan hen of ze dit probleem ook ervaren en je zult er snel achterkomen.  Wanneer meerdere collega’s ICT-problemen hebben dan kan het goed zijn dat er een probleem met de server of het netwerk is. Neem contact op met de beheerder van het netwerk zodat hij of zij je kan helpen om het probleem op te lossen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *