Google Update

Google Update Juni ’21

Nieuwe google update

Google heeft onlangs weer een nieuwe update gelanceerd. Hierbij is een nieuw onderdeel inzichtelijk geworden voor gebruikers. Een belangrijk onderdeel is de First Input Delay (FID). Deze meet precies hoelang het duurt voor een gebruiker jouw website of webshop in beeld heeft. Maar daarnaast laat het je ook zien waar je eventueel vertraging oploopt. Dit kan worden veroorzaakt door een trage server. Maar ook door afbeeldingen die een groot aantal MB’s gebruiken. Ook is het belang van een veilige website groter geworden. Zo is HTTPS al wat jaren voor veel mensen normaal. Maar Google neemt dat vanaf nu mee in de ranking. Heb je dat nog niet dan kan je merken dat je goede posities in de zoekmachine zult verliezen.

Google Artificial Intelligence

Sinds de Google update die ook wel Bert genoemd werd is Artificial Intelligence geïntroduceerd. Maar onlangs is het ook sterk mee gaan tellen voor je positie in de zoekmachine. Google begrijpt namelijk steeds beter de menselijke taal. En dat is dan ook de bedoeling van deze update. Om een goede score te halen zou je een SEO marketeer kunnen inschakelen. Hij of zij is gespecialiseerd in het schrijven van artikelen die goed ranken in Google en andere zoekmachines. Het is ook belangrijk dat je antwoorden geeft op de zoekvraag. Dus als iemand een goedkope bal zoekt dan moet hij bij jouw bedrijf terecht komen. Dit doe je door een website of webshop zo in te richten dat de vraag en het antwoord op de pagina staan.

Lees tip:  De autoverzekering vergelijken, geen overbodige luxe

Google page experience update

De google page experience update is uitgebracht voor diegene die meer inzicht willen in hun prestaties. Meestal zal je webdesigner direct begrijpen wat er met de verschillende onderdelen wordt bedoeld. Maar het is ook zo dat je dit zelf kunt doen. Dit kun je dan doen via de hulppagina’s van Google zelf. De inzichten geven je een beeld van hoe lang het duurt voordat een klant de website kan laden. Wanneer je ziet dat veel potentiële klanten afhaken kun je hier conclusies uit trekken. Als je tijd genoeg hebt kun je elk onderdeel zelf uitpluizen en verbeteren. Zo zorg je voor nog meer klanten en dus ook meer omzet. En wellicht kom je ook nog eens hoger in de zoekmachine.

Google update Core Web Vitals (CWV)

In de nieuwste Google update worden zogenaamde Core Web Vitals besproken. Een van de onderdelen laat je zien hoe lang de website erover doet om afbeeldingen te laten. Dit vind je onder het kopje Largest Contentful Paint. FID hebben we al met je besproken. Dit was de tijd die het nodig heeft om jouw website of webshop te laden. Als laatste hebben we dan nog Cumulative Layout Shift (CLS). Hiermee meet Google of er nog scripts na de website worden geladen. Dit kan bijvoorbeeld een advertentie van Google of een andere dienst zijn. Dit zorgt ervoor dat de visualisatie mogelijk onderbroken wordt. Ons advies is om dit niet te doen of zoveel mogelijk te ontwijken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *