Trends bij webwinkels

Als je iets koopt bij een online winkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een enorm groeiende branche en webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de concurrentie steeds meer wordt onder webshops blijven webwinkels constant met nieuwe innovaties komen. Door constant te blijven innoveren creëert een webwinkel een pluspunt ten opzichte de competitie. Door dit voordeel bestel je bij deze online winkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webshop jou iets extra’s te bieden heeft? In dit artikel behandelen wij de meest actuele e-commerce ontwikkelingen van dit moment.

Steeds sneller leveren

Een stijgende ontwikkeling is het steeds vlugger bezorgen van producten. Als je eerst iets kocht bij een online winkel kon je ervan uitgaan dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Winkels die online verkopen halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde product bij jouw thuis te bezorgen. Veel webshops bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis schoenen winkels. Daarom bestaan er websites zoals Morgenbinnen.nl die overzichten geven van webshops die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als consument niet op zoek te gaan naar webwinkels die de volgende dag in huis leveren. 

Later betalen 

Ook is achteraf afrekenen een nieuwe trend geworden. Steeds meer mensen zijn op zoek naar online winkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit achteraf betalen wordt geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webwinkels waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de klant gemakkelijk deze webwinkels vinden. Later betalen wordt zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je openstaande facturen in delen af te betalen. Het achteraf betalen wordt dus steeds makkelijker gemaakt.

Steeds duurzamer

Ook is er een totaal nieuwe eis bij gekomen bij webwinkels die weinig met klanttevredenheid te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker bezorgen. Veel bezorgdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door een duurzamer alternatief. Ook ontvang je bij de meeste pakketten geen papieren factuur meer bij je pakket, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webwinkels onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *